شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

موازنه بودجه سال ۸۶ !!

در ادامه پرونده Nokia N73 و شاید Nokia N95 با خودم روراست شدم دیدم که آقای نوکیا خیلی خیلی خوش‌ به حالش میشه که اگر برای مورد اول ۵۰۰ و یا برای مورد دوم ۱۲۰۰ ضرب در هزار تومان بدم و فقط با اون گوشی صحبت کنم. کاری که الان هم با زیمنس کوچولو به خوبی انجام می‌دم. آخه به چند دلیل:

۱. گشت و گذار تو اینترنت با موبایل یک کار تجملاتی حساب میشه. اون هم اینکه هنوز نه MCI سرویس GPRS رو میده نه تالیا. فقط ایرانسل اون هم که بیشتر به صورت تبلیغاتی است. به خصوص یکی مثل من که تو شرکت و خونه دائم پشت اینترنت ADSL نشسته دیگه لابد فقط درحین رانندگی می‌خواد ایمیلشو چک کنه!!

۲. قسمت اصلی گرونی این حضرات به خاطر نصب سیستم عامل وزین و عزیز سیمبین symbian بر روی اون‌هاست. خب اولاً اینکه بنده دیگه کار موبایل نمی‌کنم و برنامه‌نویسی symbian رو ترک کردم (اگه خدا قبول کناد!). دوم اینکه اگه خیلی خیلی دلم برای برنامه نویسی روی ماشین‌ کوچولو‌ها تنگ بشه خدا که J2ME و زبان محترم Java رو از ما نگرفته.

۳. دوربین‌های دیجیتال همراه این گوشی‌ها البته از لحاظ مگاپیکسل فوق‌العاده است برای یک گوشی، اولی ۳.۲ و دومی ۵ مگاپیکسل، و از همه مهم‌تر اینکه برای عکاسی اجتماعی که دست گرفتن یک دوربین حرفه‌ای SLR تحریک‌برانگیز است مورد مناسبی است. راستی این دوتا گوشی زوم اپتیکال دارند!!! می‌دونید یعنی چی؟ یعنی اینکه تجهیزات لنزشون قابلیت حرکت مکانیکی داشته و به این ترتیب به شما زوم نوری (اپتیکال) تا 3x می‌دهند. چیزی که من قبلاً در هیچ گوشی موبایلی ندیده‌بودم. این مزیت رو فعلا بیخیال می‌شم!!!!

و اما بزرگان می‌گویند هر دادنی یک گرفتنی داره. در عوض وسایل زیر رو خریدم یا می‌خوام بخرم!!!  (که هم خدا راضی باشه هم بنده خدا)

توضیح: یکی از دوستان دوستان (خداوند دوستان آدمی را حفظ و بر تعداد آنها بیفزاید، البته دوستان آنها را نیز!) که خانواده‌شان سوئد زندگی می‌کنند؛ بالاخره صبرش تمام شده و تا یک ماه دیگه برای همیشه عازم بلاد وایکینگ‌ها می‌شوند. از آن دوستانی که تجهیزات متنوع طبیعت‌گردی و عکاسی نو و ارجینال در بساطشان فراوان یافت می‌شد...

وسایلی که خریدم:

۱. یک لنز زوم نیکور Nikon NIKKOR 70-210 AF نو که به قول صاحبش دو دفعه روی دوربین بسته شده. (این نتیجه از روی میزان ساییدگی کانکشن‌های موتور لنز و دوربین قابل اثبات است!) به یک قیمت خیلی مناسب (...) در حدود یک هشتم یک لنز معادل از نوع DX. البته، بله لنزی که گرفتم مخصوص دوربین‌های فیلمی نیکون است ولی با یک ضریب تبدیل روی دوربین من به 105-310 تبدیل میشه. (نور علی نور) قراره یکسری عکس از ماه و شاید سیاره مشتری بگیرم حتماً اینجا هم می‌گذارم...

۲. یک چادر کوه سه نفره چهار فصل سوئدی اصل دوپوش ضد آب که هنوز اصلاً استفاده نشده! با مارک Open Air ضد آب با قابلیت دفع باران تا ۸۰۰ میلیمتر(!). کم کم میشه گفت تجهیزات کوهم داره کامل میشه. فقط مونده یک کاپشن کورتکس. (خدا برسونه یک آلمانی یا آمریکاییشو...!)

۳. و نهایتاً یک فلاش Nikon SB-600 که شرکت نورنگار قیمت مناسبی (حدود ۲۳۰) تومان داده احتمالاً بگیرم. این نوع فلاش کاملاً دیجیتال است و پشتیبانی کاملی از TTL با دوربین‌های کلاس‌های مختلف Nikon SLR داره و صد در صد مناسب دوربین منه . (البته SB-800 نمیشه!)

خب حالا خودتون قضاوت کنین، کدومش بهتر شد؟؟ آقای نوکیا خیلی خوش به حالش بشه یا خودم خوش به حالم بشه؟؟! تازه هنوز هم نسبت به گزینه اول صرفه‌جویی کردم...!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ش.خ دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:55 ب.ظ http://khodaam.persianblog.com

تصمیم خوبی بود..قیمت فلاش هم خیلی خوبه..می دونی ما یک موبایل خیلی خوب با دوربین خیلی خوب داریم ولی بازم عکساش به خوبی دوربین عکاسی نیست. در ضمن باور کن حتی ما اینجا ایمیلامونو با موبایل چک نمی کنیم مگر اینکه شرکت پولشو بده!!! اونم با موبایلهای PDA یا Black Berry :) با عادیا چشم آدم در میاد :)

سلام، :)

نازنین دوشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:38 ب.ظ

سلام /مبارک باشه

سلام،
خیلی ممنون... :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد