شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

نفس راحت؟

ماراتن تموم شد. من دوباره اومدم! بالاخره مطالعه لذت بخش (!) ۳۲۰۰ صفحه کتاب به قصد امتحان دادن به پایان رسید. مطالعه از روزی ۱۲۰ صفحه شروع شد و این آخرها به ۲۵۰ صفحه در یک روز رسید! البته از آنجاییکه هدف اصلی رو خوندن مطالب در نظر گرفته بودم نه خود امتحان خیلی برام جالب بود که در این زمان کوتاه (یک ماه) این همه مطلب رو بتونم بخونم و یاد بگیرم؛ به لطف روش‌های تندخوانی که واقعاً بهشون مدیون هستم و کاملاً تاثیر شگفت‌انگیزشون رو تجربه کردم. ( در آینده راجع به روش‌های تندخوانی و منابع آن بیشتر خواهم نوشت.) تقریباً تمام مطالبش برای کارم مفیده. به خصوص که در شرکت بیشتر از کار فنی توقع قابلیت‌های مدیریتی از من دارند.

نتیجه جالبی که احتمالاً بیشتر خوانندگان این کتاب‌ها به آن خواهند رسید، اینکه در حالت کلی کیفیت کتب تالیفی ایرانی در سطح بسیار پایین‌تری از کتب خارجی آن (امریکایی) قرار داشت. با آنکه در لیست مولفان آنها نام اساتید ایرانی دانشگاه‌های مختلف تهران به چشم می‌خورد اما بیش از ۹۰٪ حجم این کتاب‌ها جمع‌آوری ناهمگنی از سایر منابع خارجی است. (این موضوع صراحتاً در هر قسمت از کتاب‌ها عنوان شده‌است.) بگذریم از انشای گره‌خورده و نا خوشایند بیشتر قسمت‌های متون. البته کتاب‌های ترجمه‌ای نیز از ضعف شدید ترجمه رنج می‌بردند که البته تقریباً در بازار کتاب ما این یکی دیگه طبیعی شده!

اما در این بین کتابی بود که واقعاً از مطالعه‌اش لذت بردم و چیز یاد گرفتم. "سازمان استراتژی محور" تالیف رابرت اس. کاپلان و دیوید پی. نورتون

The strategy - focused organization How balanced scorecard companies thrive in the new business environment.

یک راه حل مسلم برای نجات و کامیابی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که قصد رسیدن به اهداف تعیین شده خودشون دارند. البته کاملاً مشخص است که راه و روش ارائه شده در این کتاب (که البته بارها در صنایع و راهبردهای متفاوت سنجیده شده است) برای رسیدن به اهداف شخصی نیز برای یک انسان مفید خواهد بود. من خودم شخصاً قصد استفاده از راهکارهای ارائه شده در این کتاب در آینده زندگی خودم دارم!

راستی نسخه انگلیسی‌اش رو هم از اینترنت گرفتم که اگر چه به صورت PDF اسکن شده است ولی باز هم خیلی مفید به نظر می‌رسد...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نازنین شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام . خداراشکر .

وای خدای من ماشاء الله چه حوصله ای دارید /.

البته حتما عشق به کار ، تون هست که شما را اینچنین شیفته آن کتاب کرد .

روزی ۱۳۰ صفحه . خدای من !!!!

کلی وقت و انرژی گذاشتید . حتما؛ وزن هم کم کردید .

احسنت به این پشتکار (کار هر کسی نیست )

امیدورام همیشه ترقی و پیشرفت کنید . شما لیاقت بهترین ها را دارید .

در پناه الله شاد و سلامت و موفق و موید باشید . خدا پشت و پناهتون ./

سلام،
شما لطف دارین، ممنون. :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد