شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

انتخابات اینترنتی یا کامپیوتری

با خودم می‌گفتم که انتخابات اینترنتی مثل آن چیزی که در بقیه دنیا مرسوم هست و البته بر اساس آنچه که خودشون در چند ماه اخیر در اخبار آورده‌اند، از تعدادی کنسول کامپیوتری در شعب اخذ رای تشکیل شده‌است که رای دهنده برای انتخاب نامزد‌ها پشت کنسول رفته و مثلاً در چیزی شبیه به کمبوباکس نامزد مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. یاد آن تیزر لوسی افتادم که وزارت کشور چند ماه پیش پخش می‌کرد و در آن گروهی دختر و پسر آب و شونه رو نشون می‌داد که یک کار ملی (!) کردند و یک برنامه برای انتخابات به صورت تحت وب نوشتند. (به کسی نگید اون هم با Net. !! ) البته بگذریم که ۲۴ از آنلاین شدن برنامه تستشون نگذشت که خوب هکش کردند. هم دامین com.‌ هم دامین ir. شون رو!

به هر حال وقتی که دیروز به شعبه‌ای دنج و خلوت رفتم (من به صف حساسیت دارم) دیدم که خبری از انتخابات اینترنتی نیست بلکه فوقش کامپیوتریه. یک چیزی مثل پاسخنامه کنکور به ما دادند که کد نامزدها رو انتخاب کنیم.

پاسخنامه انتخابات آنقدر عجیب غریب بود که با خودم گفتم اگر یک آدم عادی(عامه) یا بعضاً بی‌سواد با این پاسخنامه مواجه شود چه خواهد کرد. بنده با گذراندن حداقل پنج کنکور جدی در سال‌های گذشته و تجربه هشت سال کار با کامپیوتر از دیدن این پاسخنامه بهت‌زده شدم. البته شاید این پیچیدگی هم ترفندی در جهت سوء استفاده از رای دیگران باشد!! شما تصور کنید پیرمرد قدیمی‌ای رو که درمانده از زدن کدهای انتخاباتی هاج و واج به دنبال کسی می‌گردد که کمکش کند و جوان متعهد و انقلابی ما در این لحظه سر می‌رسد!!! (چه شود...)

 

نظرات 2 + ارسال نظر
تارا شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:24 ق.ظ http://dokhtare-darya.blogsky.com

سلام
خوبی جالب بود
راست می گی .........
به من هم سر بزن آپم............

تارا شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:18 ب.ظ http://dokhtare-darya.blogsky.com

سلام
مرسی از اینکه بهم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد