شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

شهرام

یادداشت‌های شهرام از روزمرگی، نظرات و شاید احساسات!

نمایشگاه دوربین دیجیتال

بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته تونستم یک سر به نمایشگاه دوربین دیجیتال که در خیابان حجاب مرکز همایش‌های کانون پرورشی فکری برگزار شده‌بود بزنم. در یک جمله می‌توان گفت اصلاً آن چیزی نبود که انتظارش را داشتم. خیلی از نمایندگی‌های رسمی تولید‌کنندگان مارک‌های اصلی دوربین‌های دیجیتال شرکت نکرده‌ و به جای آنها، شرکت‌های متفرقه واردکننده دوربین غرفه‌ زده بودند.

علاوه بر این مسئله عدم وجود تخفیف جالب بود! شرکت‌هایی مثل سیگما که هر سال فروش خوبی در نمایشگاه و به خصوص به علت تخفیف‌های خود داشتند امسال به کلی از تخفیف دادن منصرف شده بودند! ( نمی‌دونم، یعنی وضع بازار اینقدر خوبه؟! بعید می‌دونم) نمایشگاه در یک سالن دو طبقه برگزار شده بود و مانند سال‌های قبل هیچ نمایشگاه عکسی در حاشیه آن وجود نداشت. (عکس‌هایی در طبقه پایین به نمایش گذاشته شده بودند که در تاریکی نمایشگاه اصلاً جنبه نمایشگاه عکس در آن دیده نمی‌شد.‌)

نمایشگاه دوربین دیجیتال

 لنزهای حرفه‌ای مختلف با مارک‌های مختلف در نمایشگاه قابل دیدن بود. ایده جالبی که در نمایشگاه جالب و نسبتاً جدید به نظر می‌رسید، در دسترس قرار دادن دوربین‌های دیجیتال کلاس خانگی برای بازدیدکنندگان بود. دوربین‌ها را روشن با بندی زیبا (!) به ویترین بسته بودند و بازدیدکننده می‌توانست به راحتی دوربین را بردارد، در دست گرفته و با آن عکاسی نماید. شاید یک ورک‌شاپ واقعی که کمتر در ایران دیده شده‌است.

نمایشگاه دوربین دیجیتال

 شرکت مادیران نیز غرفه‌ای عریض و طویل دایر کرده و انواع پرینترهای مارک اپسون خود را به معرض نمایش گذاشته بود. البته طبق معمول شرکت‌های تجاری بزرگ شده وطنی فرم‌های نظرسنجی آنچنانی که نظر بازدیدکنندگان را از غرفه و ... جویا شوند.

اما جالب‌ترین قسمت نمایشگاه برای خودم، کلکسیون تجهیزات عکاسی آقای جدیدالاسلام بود که از تبریز تشریف آورده بودند. واقعاً دیدنی بود و به خاطر ماندنی. تعداد بسیار زیادی دوربین‌های قدیمی کوچک و بزرگ؛ مخصوص آتلیه یا قطع کوچک، تجهیزات چاپ دستی قدیمی مثل آگران‌های قدیمی...

کلکسیون دوربینهای قدیمی جدیدالاسلام‌

  خلاصه کلی کیف کردم و کلی هم عکس گرفتم. دو سه نمونه‌اش رو اینجا ببینید...

کلکسیون دوربینهای قدیمی جدیدالاسلام‌

 واقعاً این دوربین کوچک کانن از چه مناظری عکس گرفته‌است؟ از چه مردمی و با چه فرهنگ‌هایی؟! مطمئناً با زبان بی زبانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد...!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نازنین سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:08 ب.ظ

سلام : از کامنت زیبایتون ممنون /
بله دقیقا؛ /آدم باید بشقابش را تمیز کنه.
خیلی بی ادبی است که غذا در بشقاب بماند .
قیمه با گوشت ماهیچه خیلی لذیذ می شه / وقتی لیمو عمانی و رب را با گوشت خام و پیاز داغ تفت دهید /قیمه خوش رنگی از آب در میاد //
آقا شهرام بعد از کامنت شما یک نفر کامنت گذاشته و آدرس شهرام را نوشته //
شهرام اول همون خروس بی محل است و خیلی عزیزه و مطالب وبلاگش بسیار زیباست .
شهرام دوم شمایید که تخصصی می نویسید /فکر کنم هر دو تا هم سن باشید //هر دو ۲۸ /۲۹ دارید !!!!
کار پیدا کردید ؟ مرد نباید بی کار باشه .
شاد باشید /مجدد میام // نمی دونم شما را لینک دادم یا خیر //الان خوابم میاد //فردا چک می کنم .
از اینکه شما لینک دادید ممنونم . .
مرسی برادرم /شبت خوش

سلام،
اینطور که شما تعریف می‌کنید، آدم هوس می‌کنه دست پختتون رو بخوره!
من ۳۱ سالمه.
مشغول کار شدم. راجع بهش مفصل می‌نویسم.
ممنون از لطف شما
:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد