در همشهری شنبه این هفته یک مقاله کوچولو از خانم رزیتا شاهرخ در مورد راههای کنترل احساسات در محل کار خوندم که مفید به نظر میرسد. البته شاید دلیل جالب بودن این موضوع برای من این باشد که من خودم به شخصه از اون آدمهایی بودم که سرکار زیاد داغ میکردم! البته خیلی سعی دارم این عادت بد را به نوعی کنار بگذارم.
در اینجا عناوین صحبت شده تو مقاله فوق را تکرار میکنم:
- کمی قدم بزنید تا عصبانیتتان فروکش کند.
- قبل از نشان دادن هرگونه واکنش، توضیح بخواهید.
- از قانون ده ثانیهای استفاده کنید. (هیچ عکسالعملی نشان ندهید. با خود تا ۱۰ بشمارید تا از عصبانی شدن خود جلوگیری کنید.)
- با کسی که میتواند آرامتان کند، صحبت کنید.
- برای از بین بردن عصبانیت خود ورزش کنید.
- ببینید چه چیز باعث عصبانیتتان میشود. (درصد جلوگیری از ایجاد چنین موقعیتهایی برآیید.)
- همکارانتان را بشناسید.
- واکنش افراد دیگر را پیشبینی کنید.
- قبل از نوشتن هر نامه نامحترمانهای کمی صبر کنید.
- هر روز خشمتان را دور بیندازید.
- برای طغیانهای عصبی خود عذرخواهی کنید. (احساسات منفی خود را با اعتماد به نفس جایگزین کنید و تعادل احساساتتان را حفظ کنید.)
سلام آقا شهرام چه خبرا
به منم یه سر بزن
خوشم اومد چون کپی رایت رو رعایت کردی..